lørdag den 13. december 2014

En julet sandkage og julet rom







Jeg har forsøgt, at skabe min egen julekage. Hvorfor nu det når der findes så mange lækre julekager? Jeg kunne godt tænke mig, vores egen lille kagetradition som mine drenge forhåbentligt vil længes efter, hver jul indtil de en dag selv skal fører traditionen videre. Det lyder så hyggeligt :-)

Jeg har fundet en grundopskrift, på en sandkage, som jeg har udviklet på. Jeg har valgt en sandkage, da jeg gerne vil hælde en hjemmelavet julet rom-sirup over. Det giver en julet smag og gør kagen svampet og det kræver en lidt tung og "tør" kage som f.eks. sandkagen.

Det er første gang, jeg har bagt den og den skal justeres lidt, da den blev lidt sød, men den smagte dejlig julet. Opskriften kommer på bloggen senere.








Opskrift på Julet rom:

Sukker, vanilje, nelliker, appelsinskal og rom blandes sammen, mindst én måned før den skal drikkes ellers bruges. Tilsæt evt. lidt ekstra af ingredienserne med tiden, alt efter smag.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar